Handlekurven er tom

Subtotal: NOK  0,-

Siste nytt!

11.11.2019

MELD DEG PÅ GRATIS WORKSHOP

 

SETT dagene 27-28 Oktober 2019 - Norges varemesse Lillestrøm 

Meld deg på gratis workshop i programmering under SETT dagene på Lillestrøm!

Du finner oss på stand nr E25

På våre workshops vil du lære hvor enkelt du kan komme i gang med programmering i klasserommet. Du får også muligheten til selv å teste våre ulike løsninger, i tillegg til at du kan delta på gratis workshop i programmering.

 

Meld deg på workshop WeDo 2.0

Workshopen varer i 30 minutter, og du vil få en smakebit i hvordan man kan undervise i programmering ved hjelp av WeDo 2.0. WeDo 2.0 passer til undervisning i barneskolen. 

 

Meld deg på workshop LEGO® Education SPIKE™ Prime

Workshopen varer i 30 minutter, og du vil få en smakebit i hvordan man kan undervise i programmering ved hjelp av LEGO® Education SPIKE™ Prime. Passer til undervisning på mellomtrinnet. 

 

Meld deg på workshop i LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

Workshopen varer i 30 minutter, og du vil få en smakebit i hvordan du kan undervise i programmering  ved hjelp av LEGO® MINDSTORMS® Education EV3. Passer til undervisning i ungdomsskole og i videregående skole. 

      

 

Trenger din skole kurs i programmering?

Vår opplæring bygger oppunder LEGO Education sin filosofi hvor våre kursdeltakere er undersøkende i sine læringsprosesser. Hovedinnholdet i opplæringen er å gjøre seg godt kjent med robotens funksjon og tilbehør. Deltakerne får praktisk erfaring med de ulike aktiviteter som er knyttet til LEGO Education sine produkter. Treningen vil også hjelpe deg som lærer til å tenke didaktisk i forhold til undervisning i klasserommet.

Overordnede pedagogiske prinsipper

Vi setter fokus på utforskende og naturfaglig tilnærming med samarbeid, refleksjon og prosess som arbeidsform. I tråd med fagfornyelsen og endringen av kompetansebegrepet legges det til rette for dybdelæring og tverrfaglighet. Skolen og lærerne selv skal ha eierforhold til kodingen og være delaktige i å skape gode opplegg i samarbeid med FIRST Scandinavia Partner.

         Pedagogiske veiledere

Våre veiledere holder høy kvalitet på kursene og er oppdatert på ny teknologi til enhver tid. Dette bidrar til at vi kan levere kurs og opplæring som er i tråd med både læreplaner og teknologisk utvikling. Våre pedagogiske veiledere har lang og solid erfaring med å

implementere koding og programmering i skolen. Vi gleder oss til å bistå med vår erfaring og kompetanse. Våre pedagogers rolle i opplæringen vil være å kvalitetssikre at deltagere får maksimalt utbytte, slik at de kan starte undervisning i klasserommet etter endt opplæring. Alle våre kursholdere er utdannet pedagoger, og har mange års erfaring.

Mer om våre kurs i programmering

Les mer...
15.10.2019

LEGO®MINDSTORMS Education EV3 og MacOs oppdatering

Viktig informasjon til alle som bruker Mac og LEGO® MINDSTORMS® Education® EV3

Den nåværende versjonen av EV3 Lab-programvaren er ikke kompatibel med den kommende oppdateringen til macOS, Catalina. I november 2019 blir det lansert en helt ny EV3-app; LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 Classroom. Kodespråket er basert på Scratch og ligner på LEGO Education SPIKE™ Prime-appen. EV3 Classroom vil erstatte de nåværende EV3-Lab og EV3 Programming app-produktene, for å gi en konsistent opplevelse. Funksjoner og innhold vil gjelde på tvers av alle støttede datamaskiner og nettbrett. Den første versjonen av EV3 Classroom blir på engelsk. EV3 Classroom vil komme på Norsk i løpet av Mars 2020.

Hvis du vil fortsette å ha en uavbrutt EV3- opplevelse, anbefaler vi på det sterkeste at du ikke oppdaterer til Catalina før den norske versjonen av EV3 Classroom er lansert. Hvis du allerede har oppdatert til det nye operativsystemet, vennligst kontakt oss sånn at vi kan diskutere hvordan vi kan hjelpe deg i denne overgangsperioden.

For de av dere som benytter PC i undervisningen, vil ikke endringen medføre konsekvenser i første omgang. Mer informasjon om dette kommer.

Les mer...
04.09.2019

Vet du forskjellen?

Koding og programmering er det samme tenker kanskje mange - Det stemmer ikke.

 

Koding er ofte det første steget i møtet med programmering og handler ofte bare om en linje med koder isolert, og ikke helheten i et program. Definisjonen på koding er å skrive koder fra et språk til et annet. Det finnes flere kodespråk, de mest kjente er C++, Java og Python.

Når du programmerer, lager du en «oppskrift» på hele prosessen med å lage et kjørbart program. Datamaskinen vil da følge «oppskriften», helt nøyaktig, for å løse en oppgave.

Menneske VS maskin

– Det er et behov for å lære koding for å gjøre kommunikasjonen mellom mennesker og maskiner enklere, sier Kristin Konradsen som er markedssjef i FIRST Scandinavia Partner.

– Det å programmere derimot, er hele prosessen med å skrive kodene riktig slik at maskinene skjønner tankegangen til oss mennesker, og dermed kan utføre de oppgavene vi har satt dem til.

FIRST Scandinavia Partner tilbyr klasseromsløsninger og undervisningsmateriell fra barnehage og opp til videregående skole. I tillegg har vi et bredt spekter med ferdigutviklede kurs som skal gjøre det enkelt å sette lærere i stand til å starte med programmering i klasserommet.

Viktig del av undervisningen

Ett av stedene barn og unge kan få mulighet til å lære koding er ved å delta i FIRST LEGO League,eller ved å få undervisning i et av Norges 40 Newton-rom.

FIRST LEGO League, er verdens største kunnskaps- og teknologikonkurranse for barn og ungdom og elevene får designe og programmere LEGO-roboten til å løse oppdragene.

– Dette er en fantastisk mulighet å lære unge programmering. Utfordrende, morsomt og lærerikt for både elever og lærer. Å delta i FIRST Lego League, eller å få undervisning i et Newton-rom, er også helt i tråd med den norske læreplanen, sier Kristin.

– Det at vi ruster barn og unge for den teknologiske utviklingen er viktig. Ved å starte med programmering i ung alder gjør vi dem klare for en skolefremtid vi ikke helt vet hvordan ser ut, avslutter Kristin Konradsen.

Lær mer om våre klasseromsløsninger 

Trenger du hjelp til å komme i gang? Les mer om hvordan vi kan hjelpe deg

 

 

 

Les mer...