Handlekurven er tom

Subtotal: NOK  0,-

Last ned programvare

 

Nå kan du laste ned gratis programvare fra LEGO Education. Programvare inkluderer lærerveiledning med elevark og ideer til oppgaver du kan bruke i undervisnngen for å kunne undervise og lære koding på en spennende og engasjerende måte.

EV3 eLEARNING:

Er du usikker på hvordan du kommer i gang med EV3, da kan du få hjelp gjennom e-læringsprogrammet (kun engelsk): Kom i gang med EV3

EV3 Core Software:

Programvaren leveres med læringsverktøyet Robot Educator som oppsummerer det som LEGO® MINDSTORMS® Education programvaren handler om. Det inkluderer 48 trinnvise multimediaveiledninger som gjør at lærere og elever kan mestre grunnleggende og avansert programmering, så vel som maskinvare- og dataregistreringsfunksjoner. Du legger bare til kjernesettet, og du er klar til å sette i gang. Last ned EV3 programvare her
Design og Ingeniørprosjekter:
Designprosjekter for ingeniørfag og teknologi, er en undervisningspakke med 30 timer  veiledning/instruksjoner og problemløsingsaktiviteter. Prosjektene gjør det mulig å lære naturfag, teknologi, ingeniørfag og matematikk gjennom praktiske og morsomme øvelser innenfor robotteknologi. Denne tilleggspakken til programvaren inneholder også byggeinnstruksjoner til EV3 roboten for å kunne utføre prosjektene. Enkelte av aktivitetene i denne programpakken krever at du har EV3 Expansion sett (45560). Du kan laste ned Design og ingeniørprosjekter her.
EV3 Science Activity Pack –EV3 Aktivitetspakke for naturfag

Denne aktivitetspakken tar i bruk dataregistreringsmulighetene i maskinvaren og programvaren til LEGO® MINDSTORMS® Education EV3. For å få fullt utbytte av denne programvaren trenger du i tillegg temperatursensoren (9749), og ekstrasettet "Fornybar Energi" (9688)

Eksperimentene fokuserer på energi (energiproduksjon og -forbruk), varme og temperatur (smeltepunkter, isolering og varmeoverføring), kraft og bevegelse (mekanikk og kinematikk) og lys (lysintensitet). 

Last ned Science Activity gratis her

EV3 Space Challenge Activity Pack- 

Introduser elevene/barna dine til roboter gjennom et reelle og spennende problemstillinger. Her skal man arbeide med hvordan man kan reise til og bo på Mars!

Dette er et ideelt sett for å raskt komme i gang med meningsfylte utfordringer om man vil arbeide med roboter i skolen, som en fritidsaktivitet eller om man ønsker å øve seg og forberede seg til deltakelse i FIRST LEGO League.

Anbefalt alderstrinn: 10+

Barna vil jobbe som forskere og ingeniører når de går gjennom aktivitetene, utfordringene og prosjektene som integrerer teknologi, naturvitenskap, ingeniørarbeid og matematiske utfordringer. Samarbeid, kreativitet, problemløsning og kommunikasjon er viktig for å komme i mål med de spennende utfordringene som ligger i dette settet.

EV3 Space Challenge settet består av tre øvingsmatter, en oppdragsmatte og mange LEGO® elementer for å bygge modellene til oppdragsmatten. I tillegg inneholder aktivitetspakken 30+ timer med aktiviteter i følgende kategorier:

  • Grunnleggende om tannhjul og gir: Barna bruker prinsipper fra fysikk og matematikk for å bygge effektive roboter.
  • Læringsoppdrag: Elevene går gjennom ni oppdrag hvor de forsker, observerer, kalkulerer og bruker deres kunnskaper for å løse oppdragene.
  • Ekspedisjonsoppdrag: Elevene bruker sine kunnskaper i programmering, problemløsning og finner kreative løsninger for å designe og bygge roboter som kan løse syv ulike utfordringer om verdensrommet på oppdragsmatten.
  • Forskningsprosjekt: Elevene utforsker, planlegger og arbeider med tre fundamentale utfordringer som NASA ingeniører og forskere arbeider med å løse - hvordan kan mennesker leve i verdensrommet, hvordan kan mennesker lage energi i verdensrommet og hvordan kan roboter hjelpe mennesker med å utforske verdensrommet. 

Aktivitetspakken installerer seg som en del av LEGO MINDSTORMS® EV3 programvaren og er tilgjengelig fra lobbyen slik at den er lett tilgjengelig, fullt integrert og det er enkelt å komme i gang. Aktivitetspakken inneholder detaljerte notater til læreren med bl.a forklaringer, eksempel på program og ideer for å differensiere m.m.
Innholdseditoren i programvaren og aktivitetspakken gir elevene alle verktøy de trenger for å dokumentere og presentere sitt arbeid og sine resultater etterhvert som de arbeider med materialet.

EV3 Space Challenge settet og aktivitetspakken er designet for bruk sammen med LEGO MINDSTORMS EV3 kjernesett og EV3 programvaren.