Handlekurven er tom

Subtotal: NOK  0,-

SPIKE™ Prime

LEGO® Education SPIKE™ Prime er en flott løsning til å lære realfag i skolen. Settet kombinerer fargerike LEGO klosser, Scratch-programmeringsspråk og en programmerbar HUB med flere porter, for å inspirere hver elev til å lære koding på en engasjerende måte. 

Med SPIKE™ Prime kan du som underviser enkelt følge målene i den nye fagplanen, og det er svært enkelt å komme i gang med undervisningen i klasserommet. Man beregner 2 elever pr sett, og ideen er at man i motsetning til andre robotsett skal bruke mindre tid på selve byggingen og mer tid på kreative prosesser, samarbeide og koding.

I tillegg til Kom i gang som du finner mer informasjon om nedenfor, leveres LEGO® Education SPIKE Prime appen med fire ulike undervisningsmoduler med fokus på STEAM. Alle leksjonsplaner er laget for elever fra 6.-8. trinn og tilpasset en klassetime på 45 minutter. Målet er å  utfordre elevene til å tenke kritisk og løse ulike utfordringer, uavhengig av læringsnivå.

Innholdsrike nettbaserte leksjonsplaner med mye tilgjengelig, interaktivt støttemateriale gir deg som er lærer alt du trenger for å gjøre undervisning i koding enkelt.

Nedenfor følger en beskrivelse av de ulike temaene/moduler som finnes inkludert i programvaren. Alle svært godt beskrevet og med beskrivelser i selve veiledningen du som lærer kan bruke for enkelt kunne forberede din undervisning med SPIKE Prime

1. Oppfinnelsesgjengen - Finne opp ting? Fikse ting? Har du ofte ideer du vil dele med andre? Da skal du ta i bruk prosessen for ingeniørbasert design.

Dette skal elevene lære
I denne modulen skal elevene ta i bruk prosjekteringsferdighetene sine i hvert trinn av designprosessen ved å definere ett problem og ett suksesskriterie. De skal lære å lage ulike prototyper, etablere systematiske testprosedyrer, analysere data for å forbedre løsningene, og beskrive hvorfor akkurat deres løsning er den beste.

Tips til leksjonsplaner for oppfinnelsesgjengen

2. Starte en bedrift - Utvikle ferdigheter i algoritmisk tenkning.

    Du har kanskje fått en fantastisk idé, og vil gjerne dele den med alle. Entrepenørskap          oppstår når som helst, så her er det bare å gjøre gode ideer om til virkelighet. 

Dette skal elevene lære:

I denne enheten skal elevene utvikle effektive ferdigheter i problemløsing ved å bryte ned problemer i mindre deler. De skal bruke pseudokode som et verktøy for å sette handlinger i sekvens, bruke eksisterende kode og dens egenskaper for å gjenkjenne mønstre, systematisk identifisere og rette opp feil, og bruke betingelser og sammensatte betingelser for å programmere enheter.

Tips til leksjonsplaner for å starte en bedrift

3. Life Hack - programmere med variabler og data

Er det noe i livet ditt som kunne hatt bruk for et lite knep? Hva om det kunne hjulpet deg med å se hvilke data vi har rundt oss?, eller hjulpet oss med å trene?, planlegge fritiden, skjerpe hjernen? Hva som helst egentlig, bare å knekke koden! 

Dette skal elevene lære
I denne enheten skal elevene lage variabler og lister som representerer ulike datatyper, og de skal ha tydelige navn. Deretter utfører de grunnleggende matematikkoperasjoner med verdiene. De kommer til å lære hvordan de gjør skydata nyttig og pålitelig, hvordan de kan forbedre programmene til å avgrense en løsning, og utforme prosjekter som kombinerer maskinvare- og programvarekomponenter til å samle inn, og utveksle data.

Tips til leksjonsplaner for Life Hack

4. Gjør deg klar til å delta i FIRST LEGO League - Ingeniørbasert design

Gjør elevene klare til å delta i robotkonkurranse. Denne modulen inneholder et veiledet FIRST LEGO League oppdrag.

Dette skal elevene lære
I denne enheten blir elevene introdusert for robotkonkurranser, mens de gradvis lærer det grunnleggende om å bygge og programmere selvstyrende roboter ved bruk av sensorer. De skal arbeide sammen om å bygge en effektiv konkurranserobot, og underveis i prosessen skal de systematisk teste og forbedre programmer, bruke designprosessen til å utvikle en løsning for å fullføre oppdrag, samtidig som de utvikler ferdigheter knyttet til samarbeid og sine egne fremtidige karrierer.

Tips til leksjonsplaner for modulen: Bli konkurranseklar

 

 

 

 

 

 

Kom i gang med SPIKE™ Prime

Ved å klikke på linken nedenfor vil du lære hvordan du tar i bruk ditt SPIKE Prime sett, lære om løsningen og hvordan du laster ned og bruker programvaren.

Lær å bruke SPIKE™ Prime med tre enkle trinn! 

 

 

Kom i gang!

Hva er i boksen?

Vil du bygge større og mer avanserte modeller, skal skal du velge utvidelsessettet til SPIKE Prime