Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

LEGO® Education WeDo 2.0

 

LEGO® Education WeDo 2.0 gir deg som lærer, mulighet til å gjennomføre engasjerende aktiviteter og prosjekter med bruk av LEGO klosser, LEGO roboter og en enkel programvare. WeDo 2.0 vil engasjere elevene samtidig som løsningen gir en praktisk og spennende mulighet til å utforske og arbeide med STEM-fagene (realfag). De ferdigutviklede aktivitetene og prosjektene ligger integrert i programvaren.

LEGO® Education WeDo 2.0 er utviklet for barneskolen, og er et godt hjelpemiddel for å møte kompetansemålene i læreplanen. Den nye plattformen har nye og forbedrede egenskaper som gjør undervisningen enda mer spennende og lærerik. WeDo 2.0 er laget for å stimulere interessen og forbedre elevenes kunnskaper og ferdigheter innen realfagene, teknologi og koding. 

Læringsfokus:

- Undersøke, modellere og utvikle løsninger
- Engasjere elevene i vitenskap ved å gjøre det virkelig og relevant 
- Grunnleggende ferdigheter i programmering
- Samarbeid og presentasjonsferdigheter
- Kritisk tenking

Programvaren til WeDo 2.0 Core Set inkluderer kom i gang prosjekt som gir en introduksjon til maskinvaren, programvaren og dokumenteringsverktøyet. Sistnevnte er et meget godt verktøy for å kunne identifisere hvor elevene trenger hjelp, og til å kunne evaluere utviklingsprosessen deres. Programvaren har et enkelt design og kan også brukes på nettbrett.

Programvare laster du ned gratis. 

Programvaren inkluderer lærerveiledning, 8 "kom i gang prosjekter", 8 veiledende prosjekter og 8 åpne prosjekter. Vi anbefaler at du starter med kom i gang prosjektene og jobber deg igjennom disse, slik at elevene blir godt kjent med roboten og sensorene. 

Kjøp WeDo 2.0

WeDo 2.0 prosjektene har en tredelt progresjonsprosess:

Utforskingsfasen

Det første man starter med er utforskerfasen, hvor elevene blir presentert for en oppgave knyttet til et tema. Tips til undervisningstimer finner du i lærerveiledningen.Elevene jobber sammen 2 og 2, så kommunikasjon og samarbeide blir en viktig del av denne fasen. Elevene skal videre etablere fremgangsmåte og vurdere mulige løsninger på den gitte oppgaven.

Skapefasen
Elevene bygger, programmerer og modifiserer LEGO roboten. Prosjektene kan være én av tre typer: utforsking, konstruksjonsløsninger, eller ved bruk av modeller. Avhengig av hvilket prosjekt det er, vil utviklingsfasen være forskjellig fra prosjekt til prosjekt. Stegene i denne fasen består av bygging, programmering og modifisering. 

Delingsfasen
Elevene presenterer og forklarer sine løsninger ved bruk av LEGO roboten og resultatdokumentet som har blitt konstruert ved hjelp av det integrerte dokumenteringsverktøyet. Stegene i denne fasen består av dokumentering og presentering.

For å gjøre det enkelt å komme i gang, kan du laste ned en rekke leksjonsplaner